Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
dostępne
(4)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(3)
Kielce - Czytelnia
(3)
Jędrzejów - czytelnia
(1)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(1)
Sandomierz - czytelnia
(1)
Autor
Dutkiewicz Wacław (telekomunikacja)
(1)
Majewski Stanisław
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Muszyńska Jadwiga
(1)
Predygier Agnieszka
(1)
Rusiecki Mieczysław
(1)
Rutkowski Mirosław (nauki pedagogiczne)
(1)
Trybunalski Andrzej
(1)
Zych Adam
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(7)
nieznany (pol)
(2)
Język
polski
(9)
Temat
Młodzież
(3)
Matematyka
(2)
Nauczyciele
(2)
Pedagogika
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Uczniowie
(2)
.4
(1)
Adaptacja
(1)
Adolescencja
(1)
Afazja
(1)
Affolter, Felicie
(1)
Agresja
(1)
Akceptacja
(1)
Aktywność twórcza
(1)
Autyzm
(1)
Bezdomność
(1)
Biblioterapia
(1)
Chmielowski, Albert (św. ; 1845-1916)
(1)
Choroszewski, Włodzimierz
(1)
Cystersi
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko autystyczne w rodzinie
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja
(1)
Egzaminy do szkół wyższych
(1)
Ekonomia
(1)
Fizyka
(1)
Geografia
(1)
Gimnastyka korekcyjno-wychowawcza
(1)
Gimnazjum Męskie (Kielce)
(1)
Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gunzburg, H. C.
(1)
Głusi w rodzinie
(1)
Harcerstwo
(1)
Hess, Peter
(1)
Historia
(1)
Innowacje
(1)
Integracja
(1)
Jan Paweł II (papież; 1920-2005)
(1)
Język rosyjski
(1)
Katecheza
(1)
Klasa szkolna
(1)
Knill, Christopher
(1)
Knill, Marian
(1)
Kobieta samotna
(1)
Komisja Edukacji Narodowej
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Korczak, Janusz (1878-1942)
(1)
Kościół katolicki
(1)
Krasuski, Józef (1933- )
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kunowski, Stefan (1909-1977)
(1)
Liceum Ogólnokształcące (Kazimierza Wielka)
(1)
Lwowski Zakład dla Głuchoniemych
(1)
Macierzyństwo
(1)
Maj, Tadeusz (1946-1997)
(1)
Markianowicz, Bazyli
(1)
Metoda Knillów
(1)
Metoda Petera Hessa
(1)
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
(1)
Metodologia badań
(1)
Metody ilościowe
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Mowa
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Mężczyzna samotny
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języka francuskiego
(1)
Nauczyciele wiejscy
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepełnosprawność umysłowa
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Niepubliczna Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Nasz Dom" (Ostrowiec Świętokrzyski)
(1)
Nowatorstwo pedagogiczne
(1)
Obywatelstwo dzieci
(1)
Orzecznictwo
(1)
Osadnictwo
(1)
Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy Polskiego Stowarzyszenia Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (Kielce)
(1)
Oświata
(1)
Pazdur, Jan (1909-2001)
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedeutologia
(1)
Polityka społeczna
(1)
Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach
(1)
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Pińczów)
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Postawy
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Potrzeby
(1)
Praca
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Temat: dzieło
Czerwona mara czy O miliony
(1)
Hinda
(1)
Na mogile
(1)
O cześć ojcowską
(1)
Za grzechy krwi
(1)
Życie za marzenie
(1)
Temat: czas
1701-
(3)
1501-
(2)
1601-
(2)
1801-
(2)
1901-
(2)
1101-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Chmielnik (woj. świętokrzyskie)
(2)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(2)
Kielce (woj. świętokrzyskie; okręg)
(2)
Świętokrzyskie, województwo
(2)
Belno (woj. świętokrzyskie)
(1)
Cudzynowice (woj. świętokrzyskie)
(1)
Galicja
(1)
Kazimierza Wielka (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kielce (okręg)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie
(1)
Lublin (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Lwów (Ukraina)
(1)
Ostrowiec Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pawłów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Sandomierz (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Sandomierz (woj.świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Łagów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gatunek
Czasopisma pedagogiczne polskie
(1)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Materiały / Wydział Zarządzania i Administracji Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Jana Kochanowskiego w Kielcach, R.5, no.5 = 4/2001)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48184 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 215517/czyt.37 Inf. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 170519, 170518, 170517 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 226523 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 225681/czyt.R 943.8 (1 egz.)
Sandomierz - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39761 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, ISSN 2083-179X ; T. 23)
Zawiera: S. 11-24 : Społeczna podmiotowość dziecka - rozwój koncepcji obywatelstwa dzieci / Ewa Jarosz.
Zawiera: S. 25-33 : Aspekty metodologiczne dynamicznych metod ilościowych w badaniach społecznych : budowa modeli / Darya Filatova.
Zawiera: S. 35-51 : Obraz świata i własnego życia młodego pokolenia - reprezentantów subkultury hip-hopowej i młodzieży niezrzeszonej w subkulturach - analiza porównawcza / Agata Junger.
Zawiera: S. 53-71 : Tożsamość społeczna singli w ponowoczesności. Singlizm jako alternatywna droga życia w stosunku do rodziny / Wioletta Szumilas-Praszek.
Zawiera: S. 73-94 : Solidarność jako cnota moralna - postawą i zasadą życia ludzkiego według myśli Jana Pawła II w percepcji wychowawczej / Natalia Maria Ruman.
Zawiera: S. 95-116 : Problematyka prozy społeczno-obyczajowej Walerego Z. L. Przyborowskiego / Marek Kątny.
Zawiera: S. 127-145 : Nauczyciel w sytuacji zagrożenia / Tomasz Staniszewski.
Zawiera: S. 149-173 : Motywacja nauczycieli szkół wiejskich do wyrównywania szans edukacyjnych / Justyna Miko-Giedyk.
Zawiera: S. 175-202 : Zainteresowania dzieci w młodszym wieku szkolnym na przykładzie wybranych szkół gminnych / Danuta Nikitenko.
Zawiera: S. 205-207 : Małgorzata Kaliszewska, Esej pedagogiczny w kształceniu akademickim: teoria, praktyka i ocenianie. Wyd. Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego, Kielce 2009, ss. 210 / Justyna Sikora.
Zawiera: S. 209-220 : Projekt "Kompetencje kluczowe drogą twórczego rozwoju" - realizacja i efekty / Agnieszka Roguska.
Zawiera: S. 221-226 : V Zjazd pedagogów Społecznych: Pedagogika społeczna w służbie człowiekowi i wartościom w XXI wieku. W poszukiwaniu nowych metod integracji i rozwoju społecznego. Jachranka, 26-28 listopada 2013 r. / Tomasz Sosnowski.
Pierwszy artykuł prezentuje koncepcję obywatelstwa dzieci jako aktualnie rozwijany temat w dyskursie nad dzieciństwem oraz ochroną dzieci i wspieraniem ich rozwoju. Ukazuje zarówno korzenie ujęcia dziecka jako obywatela tkwiącego w poglądach i działaniach Janusza Korczaka, jak i współczesne kierunki w dyskursie nad obywatelstwem dzieci.
Artykuł "Obraz świata..." przedstawia badania porównawcze CBOS prowadzone na młodzieży będącej reprezentantami subkultury hip-hopu i młodzieży niezrzeszonej w subkulturach. Celem było ukazanie poglądów, systemu wartości, planów i dążeń młodego pokolenia.
Celem artykułu "Tożsamość społeczna singli w ponowoczesności" jest próba zdiagnozowania i analizy zjawiska społecznego pozostawania osobą samotną z wyboru lub przyczyn obiektywnych, nieuświadomionych, niezaleąnych od jednostki. Autorka zastanawia się także nad definicją i operacjonalizacją terminu singiel z wyboru. Artykuł pokazuje także singlizm jako stosunkowo nową, alternatywną do życia w związku małżeńskim, drogę życiową.
Artykuł "Nauczyciel w sytuacji zagrożenia" porusza aktualną problematykę zawodu nauczycielskiego. Celem jest pokazanie zagrożeń dotykających nauczycieli.
Artykuł "Motywacja nauczycieli szkół wiejskich..." poświęcony jest pracy nauczycieli w środowisku wiejskim i motywacji do wyrównywania szans edukacyjnych. W tekście zostały przedstawione rozważania nad rolą nauczyciela w środowisku wiejskim oraz wyniki badań empirycznych, przeprowadzonych w szkołach powiatu kieleckiego, dotyczace motywacji nauczycieli do wyrównywania szans edukacyjnych uczniów ze środowisk wiejskich.
Artykuł "Zainteresowania dzieci w młodszym wieku szkolnym" stanowi zarys teoretycznych podstaw badań nad zainteresowaniami dzieci w młodszym wieku szkolnym oraz prezentację wyników badań empirycznych, przeprowadzonych w kilku szkołach z gmin w Wielkopolsce w roku 2010/2011. Całość opracowania skupia się na wokół problematyki związanej z czynnikami wewnętrznego i zewnętrznego rozwoju, wpływającymi na zainteresowania dzieci w ramach zajęć szkolnych i w czasie wolnym od zajęć szkolnych. Badano rodzaje zainteresowań podejmowanych przez dzieci w czasie wolnym, rolę zainteresowań w życiu dziecka, zainteresowania artystyczne, zainteresowania wychowaniem fizycznym, zainteresowania matematyczne, zainteresowania językowe, zainteresowania komunikacją interpersonalną, rolę rodziców we wspieraniu zainteresowań dziecka, zainteresowania dziecięce a plany na dorosłe życie.
Zawiera recenzję książki Małgorzaty Kaliszewskiej "Esej pedagogiczny w kształceniu akademickim: teoria, praktyka, ocenianie".
Artykuł "Projekt Kompetencje kluczowe drogą twórczego rozwoju" jest opisem realizacji czteroletniego projektu badawczego (2008-2012). Celem projektu było rozwijanie kompetencji: matematyczno-przyrodniczo-techniczne w połączeniu z porozumiewaniem się w języku ojczystym obcym oraz świadomości i ekspresji kulturalnej.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 235193, 235192 (2 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 217777/czyt.R 943.8 (1 egz.)
Jędrzejów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. czyt.Reg. (37922) (1 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 26654 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne Akademii Świętokrzyskiej ; T.14)
Zawiera: S. 15-19 : Józef Krasuski - działalność naukowa i nauczycielska / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 21-28 : Praca naukowo-badawcza Józefa Krasuskiego nad dziejami oświaty na Kielecczyźnie i ziemi radomskiej w latach wojny i okupacji niemieckiej (1939-1945) / Stanisław Osko.
Zawiera: S. 29-37 : Bibliografia prac doktora Józefa Krasuskiego za lata 1964-2002 / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 41-53 : Edukacja jako czynnik integrujący Europę na przestrzeni dziejów, dziś i jutro / Krasuski Józef.
Zawiera: S. 55-81 : Nauczyciele języka francuskiego męskich szkół średnich rządowych Królestwa Polskiego w latach 1833-1862 / Adam Massalski.
Zawiera: S. 83-96 : Galicyjskie seminaria nauczycielskie na tle szkolnictwa pedagogicznego monarchii austro-węgierskiej / Andrzej Meissner.
Zawiera: S. 97-118 : Reformy szkolnictwa w Polsce od XVIII do XX wieku i ich wpływ na kształt współczesnego systemu szkolnego / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 119-135 : Zarys dziejów szkolnictwa w Chmielniku w XIX i XX wieku (do 1939 roku) / Waldemar Firlej.
Zawiera: S. 137-148 : Zwierzchnicy Gimnazjum Męskiego w Kielcach w okresie przejściowym 1864-1873 / Ewa Kula.
Zawiera: S. 149-159 : Zakład dla głuchoniemych we Lwowie w latach 1914-1939 / Marzena Pękowska.
Zawiera: S. 161-168 : Kształtowanie się instytucji resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych dla dzieci i młodzieży w Europie od XVI do XX wieku (zarys historyczny) / Marcin Słowik-Wilczyński.
Zawiera: S. 169-205 : Kształtowanie się systemu zarządzania oświatą w Polsce od XVIII do XX wieku (zarys historyczny) / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 209-242 : Metodyczne aspekty katechezy kościoła katolickiego w Polsce w XIX wieku / Mieczysław Rusiecki.
Zawiera: S. 243-269 : Nauczanie religii rzymskokatolickiej w prawodawstwie państwowym i kościelnym drugiej Rzeczypospolitej / Danuta Krześniak-Firlej.
Zawiera: S. 271-283 : Nauczanie religii rzymskokatolickiej w szkołach zawodowych diecezji kieleckiej w latach 1918-1939 / Danuta Krześniak-Firlej.
Zawiera: S. 285-300 : Wychowanie domowe dziewczat w świetle poglądów publicystów pierwszej połowy XIX wieku w Królestwie Polskim (rola i zadania matki w domowym wychowaniu córek) / Małgorzata Stawiak-Ososińska.
Zawiera: S. 301-307 : Początki pomocy bezdomnym w Galicji w działalności Adama Chmielowskiego - św. Brata Alberta / Teresa Gumuła.
Zawiera: S. 309-323 : Wychowanie do pracy według Stefana Kunowskiego / Joanna Karczewska.
Zawiera: S. 327-329 : Jan Pazdur (1909-2001) / Jan Jadach.
Zawiera: S. 331-342 : Tadeusz Maj (1946-1997). Życie, działalność artystyczna i pedagogiczna / Jolanta Chwałek.
Zawiera: S. 345-349 : Kalina Bartnicka, Irena Szybiak "Zarys historii wychowania", Warszawa 2001 / Józef Krasuski.
Zawiera: S. 351-357 : Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, Tom 3, Księga pierwsza i druga, wybór i opracowanie Stefan Wołoszyn Kielce 1998 / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 359-361 : Andrzej Meissner, Spór o duszę polskiego nauczyciela, społeczeństwo galicyjskie wobec problemów kształcenia nauczycieli, Rzeszów 1999, 380 s. seria "Galicja i jej dziedzictwo", T. 11 / Teresa Gumuła.
Zawiera: S. 363-364 : Szkolnictwo niepubliczne w Polsce i w Europie w XX wieku, pod red. Tadeusza Jałmużyny i Wiesławy Leżańskiej, Łódź 2002 / Teresa Gumuła.
Zawiera: S. 365-366 : Dzieje kształtowania się polskich instytucji oświatowych pod red. Edwarda Alfreda Mierzwy, Piotrków Trybunalski 2002 / Teresa Gumuła.
Życie, działalność naukowa i nauczycielska dr Józefa Krasuskiego. Praca naukowo-badawcza nad oświatą w okresie okupacji niemieckiej podejmowana w ramach pracy w WSP. Działalność społeczno-naukowa J. Krasuskiego w Komisji Historycznej przy Okręgu ZNP w Kielcach ZNP w Kielcach. Współpraca naukowa J. Krasuskiego z Oddziałem PAN w Krakowie. Bibliografia prac J. Krasuskiego 1964-2002.
Rola edukacji w procesie integracji europejskiej na przestrzeni dziejów starego kontynentu: od średniowiecza po czasy współczesne.
Charakterystyka nauczycieli języka francuskiego oraz ich działalność w szkołach średnich Królestwa Polskiego w latach 1833-1862: Podstawy prawne funkcjonowania i liczebność grupy, Czas sprawowania funkcji, Wiek nauczycieli w okresie zatrudnienia i ich w charakterze nauczycieli języka francuskiego w szkołach średnich, Pochodzenie społeczne i stanowe, Pochodzenie terytorialne, Miejsce urodzenia, Wyznanie, Narodowość, Wykształcenie, zarobki nauczycieli języka francuskiego, Sytuacja materialna, Stan rodzinny, Nauczyciele języka francuskiego wobec obowiązków zawodowych, Twórcza działalność nauczycieli języka francuskiego i inne dokonania pozasłużbowe.
Problem galicyjskich seminariów nauczycielskich na tle szkolnictwa pedagogicznego monarchii austro-węgierskiej.
Całościowe spojrzenie na reformy oświatowe realizowane w Polsce w ostatnich dwustu latach. Przedstawiono istotne założenia i cele reform szkolnictwa w poszczególnych okresach Rzeczypospolitej.
Szkolnictwo Chmielnika w szerokim kontekście społeczno-politycznym 19-20 w. do 1939 r.
Zwierzchnicy gimnazjum męskiego w Kielcach: Karol Witte, Bazyli Markianowicz, Włodzimierz Choroszewski.
Rozwój i funkcjonowanie oraz działalność dydaktyczno-wychowawcza Lwowskiego Zakładu dla Głuchoniemych w latach 1914-1939: kadra pedagogiczna i jej kwalifikacje, wychowankowie, programy i plany nauczania, podręczniki, metody i środki dydaktyczne, warunki socjalne i baza materialna).
Powstanie i rozwój instytucji resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych w Europie od XVI do XX wieku.
System zarządzania oświatą w Polsce od 18-20 w.: Działalność KEN w zakresie organizacji i zarządzania szkolnictwem, Nadzór nad szkolnictwem polskim w okresie zaborów, Problemy organizacyjne i zarządzanie oświatą w Polsce w latach 1918-1939, Sytuacja szkolnictwa polskiego i zarządzanie nim w okresie II wojny światowej, Przeobrażenia w systemie zarządzania oświatą w Polsce Ludowej, Zarządzanie oświatą w Polsce doby przemian społecznych od 1989 r.
Metodyczne aspekty katechezy prowadzonej przez Kościół katolicki w Polsce w 19 w. Przedstawiono cel dydaktyczny i pedagogiczny nauki chrześcijańskiej (katechezy). Zacność, potrzeba i pożytki (sens) nauczania chrześcijańskiego. Dobór i zakres materiału przekazywanego na katechezie. Czas i obowiązek katechizacji parafialnej. Metody nauczania: dydaktyczna (akroamatyczna), historyczna, dialogowa (sokratyczna), zagadnienia pytań w katechezie, język katechezy, budzenie i utrzymywanie uwagi. Struktura katechezy.
Kształtowanie się systemu nauczania religii rzymskokatolickiej w początkowym okresie odrodzonej Polski. Postanowienia Konstytucji marcowej w kwestii nauczania religii w szkołach. Podstawy prawne nauczania religii rzymskokatolickiej w świetle konkordatu z 1925 roku. Sytuacja prawna nauki religii w szkołach u schyłku Drugiej Rzeczypospolitej.
Nauczanie i wychowanie domowe dziewcząt "pod okiem" matki w świetle publicystyki. Cele stawiane wychowaniu dziewcząt. Miejsce i rola matki w wychowaniu córek. Podstawowe założenia wychowania dziewcząt. Rola zabawy w wychowaniu dziewcząt. Zapobieganie błędom wychowawczym. Czego matki powinny nauczyć swoje córki?
Pojęcie pracy według S. Kunowskiego. Główne aspekty ludzkiej pracy. Wychowanie do pracy. Koncepcja pracy według S. Kunowskiego w ocenie nauki Kościoła.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 12-24 : Innowacje wyzwaniem współczesności / Adam A. Zych.
Zawiera: S. 27-31 : Ocena z zachowania na szczeblu nauczania początkowego / Alicja Chmielewska.
Zawiera: S. 32-47 : Zajęcia szkolne inaczej / Maria Kocerba.
Zawiera: S. 48-51 : Poradnictwo zawodowo-wychowawcze inaczej / Kinga Kozłowska.
Zawiera: S. 52-55 : Praca z uczniem zdolnym w kl. I-III w Szkole Podstawowej Nr 30 / Barbara Zapała.
Zawiera: S. 56-58 : Orientacja i poradnictwo zawodowe na sposób szpitalny / Maria Połeć.
Zawiera: S. 59-62 : Zajęcia przysposobienia do życia w rodzinie jako forma pomocy młodzieży / Jadwiga Kellner.
Zawiera: S. 63-68 : Rozwijanie twórczej aktywności uczniów w klasach początkowych / Zofia Terech.
Zawiera: S. 69-73 : Elementy wychowania patriotycznego i świeckiej obrzędowości w działalności dydaktycznej i wychowawczej Przedszkolna Nr 16 w Kielcach / Irena Stępak.
Zawiera: S. 74-79 : Stosunki interpersonalne w zespole klasowym. Wnioski do pracy wychowawcy klasowego / Andrzej Drogosz.
Zawiera: S. 60-66 : Rola i zadania dyrektora szkoły w pobudzaniu i rozwijaniu ruchu nowatorstwa pedagogicznego wśród nauczycieli / Bronisław Bury.
Zawiera: S. 87-92 : Wychowawcze znaczenie działalności społecznej w drużynach młodszkoharcerskich / Janina Kuligowska.
Zawiera: S. 93-97 : O kształtowaniu myślenia twórczego uczniów w klasie III / Barbara Czerwiec.
Zawiera: S. 98-101 : Obraz samego siebie młodzieży uczącej się w Studium Nauczycielskim w Ostrowcu Świętokrzyskim / Marianna Kulig.
Zawiera: S. 102-103 : Postulat do pilnej realizacji / Krystyna Zepp.
Zawiera: S. 104-107 : Imprezy szkolne jako jedna z form wychowania dzieci i młodzieży / Władysława Surowiecka.
Zawiera: S. 108-112 : W poszukiwaniu nowych rozwiązań, form i metod pracy z dziećmi z wadą postawy w Szkole Podstawowej Nr 30 w Kielcach / Halina Massalska.
Zawiera: S. 117-124 : Znaczenie zajęć pozalekcyjnych w procesie edukacji kulturalnej - na podstawie dwudziestoletniej działalności Młodzieżowego Klubu "Hades" przy LO w Kazimierzy Wielkiej / Emilia Molska.
Zawiera: S. 125-128 : Wychowawczy charakter zajęć pozalekcyjnych typu rozrywkowego / Jadwiga Madetko.
Zawiera: S. 129-135 : "Tak rodzi się przyjaźń" - z doświadczeń Szkolnego Koła TPRR w Szkole Podstawowej Nr 8 w Kielcach / Halina Uler.
Zawiera: S. 136-141 : Kształtowanie pozytywnej motywacji do nauki języka rosyjskiego - na podstawie doświadczeń Szkoły Podstawowej Nr 15 im. Tadeusza Kościuszki w Kielcach / Stanisława Uba.
Zawiera: S. 142-151 : Znaczenie wychowawcze wiadomości regionalnych i lokalnych w procesie nauczania historii na podstawie doświadczeń Szkoły Podstawowej w Pawłowie / Kazimierz Wzorek.
Zawiera: S. 152-157 : Wycieczki szkolne - istotny element edukacji polonistycznej / Teresa Celska.
Zawiera: S. 158-161 : Środki graficzne w nauczaniu propedeutyki nauki o społeczeństwie / Adam Lasota.
Zawiera: S. 162-165 : Stosowanie audiowizualnych środków dydaktycznych w procesie nauczania języka rosyjskiego na podstawie doświadczenia Szkoły Podstawowej w Belnie / Maria Łukomska.
Zawiera: S. 166-169 : Jak rozwijamy zainteresowania czytelnicze uczniów / Aleksandra Żak.
Zawiera: S. 175-180 : Próba planowania, kontroli i obiektywizowania oceny w praktyce nauczyciela matematyki w technikum / Sławomir Kopański.
Zawiera: S. 181-187 : Z doświadczeń w pracy z uczniami uzdolnionymi matematycznie / Alina Kopańska.
Zawiera: S. 187-194 : Mikrokomputer w procesie nauczania matematyki - założenia ogólne oraz próba ustalenia aktualnej sytuacji w szkołach podstawowych i średnich województwa kieleckiego / Hieronim Przesłański.
Zawiera: S. 195-200 : O pewnych błędach i brakach w kształtowaniu postaw światopoglądowych w nauczaniu matematyki / Gustaw Treliński.
Zawiera: S. 201-209 : Wychowanie przez nauczanie geografii / Józef Kowalski.
Zawiera: S. 210-219 : Znaczenie i wykorzystanie ogródka geograficznego w nauczaniu geografii / Daniel Szymański.
Zawiera: S. 220-223 : Problem doboru treści nauczania w realizacji programu geografii regionalnej / Bożena Wójtowicz.
Zawiera: S. 226-234 : Możliwości w zakresie wdrażania innowacji pedagogicznych na lekcjach przedmiotów zawodowych / Wiesław Głasek.
Zawiera: S. 235-238 : Bariery postępu pedagogicznego / Henryk Łebek.
Zawiera: S. 239-242 : Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań technicznych młodzieży w warunkach szkoły średniej / Witold Cholewinski.
Zawiera: S. 242-246 : Środki dydaktyczne warunkiem prawidłowej realizacji celów wychowawczych w procesie lekcyjnym / Tadeusz Stradowski.
Zawiera: S. 247-249 : Jak zostałem nowatorem ? / Andrzej Bednarz.
Zawiera: S. 250-253 : Postęp pedagogiczny w nauczaniu przedmiotów ekonomicznych / Józef Jóźwicki.
Zawiera: S. 254-257 : Główne kierunki pracy zespołu nauczycieli nowatorów przedmiotów elektrotechnicznych / Stanisław Głowacki.
Zawiera: S. 258-262 : Wytwarzanie materiałów dydaktycznych do przedmiotów elektronicznych w warunkach szkolnych / Ryszard Prześlak.
Zawiera: S. 263-269 : Wykorzystanie mikrokomputera w nauczaniu przedmiotów zawodowych / Dorota Biela.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gunzburg, H. C. Sherborne, Weronika Affolter, Felicie Hess, Peter Knill, Christopher Knill, Marian Montessori, Maria (1870-1952) Szkola Podstawowa im. Stefana Żeromskiego (Chmielnik) Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy Polskiego Stowarzyszenia Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (Kielce) Niepubliczna Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Nasz Dom" (Ostrowiec Świętokrzyski) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy (Cudzynowice) Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie) Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Pińczów) Dziecko niepełnosprawne umysłowo Studium przypadku Niepełnosprawność umysłowa Szkolnictwo specjalne Dziecko niepełnosprawne Kształcenie integracyjne Adaptacja Akceptacja Potrzeby Skala PAC H. C. Gunzburga Skala PAS H. C. Gunzburga Społeczna adekwatność osobowa (personal social adequacy) Autyzm Dziecko autystyczne Matematyka Fizyka Mowa Ćwiczenia ortofoniczne Ćwiczenia oddechowe Ćwiczenia fonacyjne Ćwiczenia logorytmiczne Ćwiczenia kształtujące słuch Fonematyczny Ćwiczenia artykulacyjne Zespół Retta Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Muzykoterapia Metoda Knillów Metoda Petera Hessa Biblioterapia Praca pozalekcyjna Niepełnosprawni umysłowo Agresja Rodzina Postawy rodzicielskie Wsparcie społeczne Rodzice Integracja Niepełnosprawni Uczniowie gimnazjów Uczniowie Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie szkół ponadgimnzajalnych Adolescencja Młodzież Postawy Wolontariat Orzecznictwo Kościół katolicki Dziecko autystyczne w rodzinie Afazja Dziecko Dojrzałość szkolna Niepowodzenia szkolne Uczniowie klas początkowych Zespół Turnera Wychowanie fizyczne Głusi w rodzinie Chmielnik (woj. świętokrzyskie) Kielce (woj. świętokrzyskie) Cudzynowice (woj. świętokrzyskie) Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie) Świętokrzyskie, województwo Łagów (woj. świętokrzyskie) Pińczów (woj. świętokrzyskie)
Zawiera: S. 17-29 : Realizacja obowiązku szkolnego przez uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w szkole podstawowej / Justyna Molisak.
Zawiera: S. 31-39 : Funkcjonowanie dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym / Ewa Sikora.
Zawiera: S. 41-51 : Akceptacja i adaptacja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej / Barbara Kłosowicz.
Zawiera: S. 53-63 : Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasie integracyjnej w opinii nauczycieli i rodziców - studium przypadku / Wioletta Kalina.
Zawiera: S. 65-75 : Sytuacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej w opinii pełnosprawnych rówieśników / Katarzyna Dudek.
Zawiera: S. 77-86 : Akceptacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym w klasie integracyjnej szkoły podstawowej - studium przypadku / Magdalena Pedyńska.
Zawiera: S. 87-96 : Funkcjonowanie społeczne dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Grażyna Stąporek.
Zawiera: 00 S. 97-107 : Umiejętności kategoryzacyjne chłopca z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej z cechami autyzmu / Aleksandra Kmiecik.
Zawiera: S. 111-120 : Problemy diagnozy i wspomagania rozwoju dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju / Anna Baran.
Zawiera: S. 121-129 : Diagnoza i terapia kompetencji komunikacyjnej dziecka 7-letniego z lekką niepełnosprawnością intelektualną - studium przypadku / Ewa Cierlik.
Zawiera: S. 131-140 : Umiejętności matematyczne u dziecka autystycznego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Kinga Rubak.
Zawiera: S. 141-155 : Badanie sprawności językowej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - studium przypadku / Renata Janeczko.
Zawiera: S. 157-167 : Kształtowanie pojęć fizycznych u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Martyna Różalska.
Zawiera: S. 169-181 : Znaczenie ćwiczeń ortograficznych w stymulacji rozwoju językowego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Krina Kanclerz.
Zawiera: S. 183-193 : Możliwości rozwoju komunikacji u dziewczynki z zespołem Retta / Agnieszka Szawracka.
Zawiera: S. 195-204 : Wyrażanie emocji w plastyce - rysunek dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Barbara Mrugała.
Zawiera: S. 205-215 : Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w rewalidacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Joanna Hińcza.
Zawiera: S. 217-224 : Metoda Felicie Affolter formą pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną . Beata Adamiec.
Zawiera: S. 225-235 : Muzyka i ruch w rewalidacji dziecka z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej / Dorota Banaszek.
Zawiera: S. 237-247 : Terapeutyczne działanie gongu i mis dźwiękowych według metody Petera Hessa na osoby z niepełnosprawnością intelektualną / Beata Buczkowska.
Zawiera: S. 249-258 : Wykorzystanie elementów biblioterapii w procesie rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej / Magdalena Pobocha.
Zawiera: S. 259-267 : Muzykoterapia jako forma oddziaływania terapeutycznego w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną - na przykładzie Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Kielcach / Jolanta Górska.
Zawiera: S. 269-284 : Skondensowane oddziaływania wychowawcze sukcesem wychowanków Niepublicznej Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej "Nasz Dom" w Ostrowcu Świętokrzyskim / Renata Abramczyk.
Zawiera: S. 285-291 : Realizacja metody Marii Montessori w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Cudzynowicach / Magdalena Chabros.
Zawiera: S. 293-303 : Zajęcia pozalekcyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w gimnazjum / Monika Bolewska.
Zawiera: S. 305-314 : Rola katechezy w rozwoju duchowym dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Anna Lewczuk.
Zawiera: S. 315-324 : Problem seksualności u osób z niepełnosprawnością intelektualną / Monika Ojrzyńska.
Zawiera: S. 327-335 : Aspiracje życiowe ucznia gimnazjum z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Cedro.
Zawiera: S. 337-346 : Problem agresji u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Ewa Borecka.
Zawiera: S. 347-354 : Sytuacja rodzinna uczniów z niepełnosprawnością intelektualną z Gminnego Zespół Szkół w Łagowie / Aneta Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 355-361 : Wsparcie społeczne rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym / Angelika Cichopek.
Zawiera: S. 363-373 : Współpraca ze środowiskiem szkolnym w ocenie rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Marta Borek.
Zawiera: S. 375-385 : Kształcenie integracyjne w opinii rodziców dzieci pełnosprawnych na przykładzie przedszkola / Beata Suchogórska.
Zawiera: S. 387-396 : Postawy rodziców dzieci w wieku przedszkolnym wobec integracji szkolnej / Iwona Biłko-Stachura.
Zawiera: S. 397-404 : Stosunek gimnazjalistów do integracji społecznej poprzez kształcenie osób niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych / Agnieszka Dziewięcka.
Zawiera: S. 405-415 : Postawy uczniów pełnosprawnych wobec niepełnosprawnych w gimnazjum integracyjnym / Beata Zegadło.
Zawiera: S. 417-426 : Gotowość młodzieży gimnazjalnej do integracji społecznej z niepełnosprawnymi rówieśnikami / Monika Saternus.
Zawiera: S. 427-438 : Postawy społeczne uczniów szkoły gimnazjalnej wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Alicja Urban.
Zawiera: S. 439-451 : Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec niepełnosprawności / Katarzyna Sikora.
Zawiera: S. 453-462 : Stosunek dzieci ze szkoły ogólnodostępnej wobec osób niepełnosprawnych / Anna Wójcik.
Zawiera: S. 463-473 : Rozumienie istoty społecznej integracji osób z niepełnosprawnością intelektualną wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych / Anna Piątek.
Zawiera: S. 475-488 : Badanie postawy młodzieży pełnosprawnej wobec młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie / Katarzyna Mamla.
Zawiera: S. 489-500 : Opinie młodzieży licealnej na temat seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną / Marzena Gała.
Zawiera: S. 501-509 : Wpływ programu "Razem milej" na modyfikację postaw deklarowanych przez młodzież licealną wobec osób niepełnosprawnych / Magdalena Bucka.
Zawiera: S. 511-521 : Znaczenie wolontariatu w realizacji idei integracji społecznej na przykładzie projektu "Nie jestem sam - rehabilitacja i wsparcie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej" PSOUU Koło w Kielcach / Joanna Bączek.
Zawiera: S. 523-531 : System orzecznictwa edukacyjnego dla osób niepełnosprawnych intelektualnie na przykładzie badań przeprowadzonych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pińczowie / Izabela Janiszewska.
Zawiera: S. 533-545 : Stosunek duchowieństwa katolickiego do życia seksualnego osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym / Grażyna Zbroja.
Zawiera: S. 549-559 : Problemy wychowawcze rodzeństwa dziecka autystycznego / Urszula Nawrocka.
Zawiera: S. 561-569 : Realizacja roli ucznia przez dziecko z autyzmem w szkole ogólnodostępnej / Ewa Pabian.
Zawiera: S. 571-580 : Wspomaganie rozwoju mowy u dziecka 6-letniego z afazją / Małgorzata Pytko.
Zawiera: S. 581-590 : Ocena Wrażliwości edukacyjnej dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w młodszym wieku szkolnym / Iwona Pióro.
Zawiera: S. 591-600 : Aktywność fizyczna dziecka z zespołem Turnera / Katarzyna Kwintal.
Zawiera: S. 601-607 : Postawy rodziców wobec dziecka z niepełnosprawnością słuchową / Katarzyna Suszyna.
Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej, kryteria i klasyfikacja. Charakterystyka osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim i umiarkowanym. Edukacja dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w szkole ogólnodostępnej. Edukacja matematyczna dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i autyzmem. Trudności jakie mogą wystąpić w nauczaniu fizyki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Przykładowe scenariusze lekcji fizyki w klasie I i II gimnazjum z uwzględnieniem doświadczeń oraz kart pracy.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej